مدیرعامل یک شرکت اروپایی حاضر در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر با ابراز تعجب از این‌ که در ایران به مقوله “کاهش مصرف” به اندازه “افزایش تولید” انرژی توجه نمی‌شود ، گفت : توسعه انرژی‌های نو و کاهش  مصرف انرژی ...     نیازمند قوانین الزام‌آور است.

به گزارش رتبه آنلاین، یانیس واسالوس، مدیر شرکت یونانی “اِنوایرو انرژی سولوشنز” در حاشیه دهمین نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این موضوع که شرکت‌های ایرانی در مواجه با شرکای خارجی در دو بخش فناوری و جذب سرمایه اعلام نیاز می‌کنند، اما چرا معمولا قسمت جذب سرمایه کامل اتفاق نمی‌افتد؟ گفت: ما و برخی دیگر از شرکت‌های اروپایی قصد فاینانس و تامین اعتبار پروژه‌های انرژی ایران را داریم. بسیاری از شرکت‌های ایرانی که به ما مراجعه کرده‌اند مجوز اجرای پروژه را دارند، زمین مناسب را در اختیار دارند، اما سرمایه لازم را برای توسعه کار خود در اختیار ندارند. اعتقاد ما این است که باید پروژه را در مشارکت یکدیگیر پیش برد، برای چندسال از پول به دست آمده ناشی از فروش برق تولیدی بهره‌برداری کرد و پس از آن شریک ایرانی برای سال‌های بعد تنها مالک پروژه خواهد بود.

مدیر این شرکت یونانی درباره براوردهای خود از میزان سرمایه‌گذاری شرکتش در ایران گفت: با پروژه‌هایی که در دست بررسی داریم و مذاکرات آن با طرف‌های ایرانی انجام شده، تصور می‌کنم ظرف چهار تا پنج سال آینده بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار که سرمایه‌گذاری عظیمی است را وارد بازار انرژی‌ خورشیدی ایران خواهیم کرد.